14 Şubat 2014 Cuma

ORKİDE

Ben hiç güzel/özel bir 14 Şubat geçirmedim. Her 14 şubatta yanımda birileri oldu evet hediye çiçek yemek hepsini yaşadım belki ama hep bişey eksikti. Samimi değildi o anda yaşananlar.
Ben hiç güzel/özel bir 14 Şubat geçirmedim. Hiçbirinde bana tam tur alınmadı araba anahtarı uzatılmadı şımarıklığı değil bu önemsendiğimi hissetmekti belki de..
Yenen yemekler alınan hediyelerde hep bi 'günün' dayatması vardı, daha önüme konuş biçiminden anlardım o gerginliği.. Her seferindede söylerdim bugüne özel birşey yapmak zorunda değiliz diye.. Evet değildik zaten. 
Ben en çok sınıf arkadaşıma sevgililer gününde annesine beyazı kendisine pembesi alınan orkideleri kıskanmıştım  Çok hoşuma gitmişti böylesine ayırılmamak, böylesine önemli olduğunun hissettirilmesi için ekstra çaba sarfedilmeyişi, içten gelişi..
Yok yahu valla şurda yazanların çeyreği kadar duygusal bir insan değilim (hı hı tabii evet..) Zaten burda vurgulamak istediğim şey illa 14 Şubat değil aslında, bunu yapılması gereken/kadının beklentisine cevap vermek olarak görülmesi esas sıkıntım. Yok böyle bir beklentim ama benim gözümdeki pırıltıyı görmek için zahmete girmek.. Ha bu zahmet bahçeden kopardığın papatyayla da olur hatta abartmıyorum bir kinder süprizle de olur hatta ve hatta bozuk sesine rağmen yatak odasında söylenen bir şarkıda... Mesela olmaz ya hani mesela.. :)
Ne karılar biliyorum ben ya bi halta benzemeyen, kurduğu cümleden bi haber insan desen değil merhamet desen daha tanışmamış yani hem karakter hem fiziksel anlamda hiçbir gözle görülür ''+'' sı olmayan kadına sevgilisi/kocası/nişanlısı öyle bir davranıyor ki sanırsın İngiltere kraliçesi haspam.. Kendini bir pazarlıyor/bir ağırdan satıyor sen kadın olarak ayakkabısından şarap içmek istiyorsun düşün hava cıvayı.. İşte benim atladığım nokta bu. Kendimi hiçbir zaman ağırdan satamadım. Çok sıcak kanlıyım hemen sohbeti kurarım, sosyal statü gözetmeksizin selamımı verir insanlığımı yaparım (olması gerekende bu değil mi?)
bir anda anaç kollarımla güç veririm karşımdakine (veriyormuşum daha doğrusu, vakti zamanında bir arkadaşım söylemişti çok anaçsın senin yanında kendimi daha sağlam, daha iyi bir insanmışım gibi hissediyorum diye) Kendi insanlığımı karşıdakine daha az kadınlık olarak mı lanse ediyorum nedir bir süre sonra 'amaaan o alınmaz olgun kızdır, amaaan o biliyo ben seviyorum onu' şeklinde daha da türevleri yaratılabilecek hislerle geliyorlar karşıma ya da ben bütün bunları .ötümden uyduruyorum :)
Bir yandan insana herşeyden önce yalnızca insan olduğu için değer vermenin saygısızlık etmemenin neden bir meziyetmiş gibi algılandığına anlam veremiyorum. Eşşek değilsen düzen budur zaten benim bildiğim. Ne zaman 4S kuralı çıktı mertlik bozuldu arkadaş. (açılımı yapmama gerek yok sanırım) Ne kadar hırçın, ne kadar kaba, ne kadar bencil olursan o kadar el üstünde tutulup prim yapıyorsun, valla bak şaka değil bu..
Etrafımdaki bütün mutlu kadınlar kocalarına/sevgililerine ite köpeğe davranır gibi davranıyorlar ama gördüğü ilgiyi, jesti sen ben ömrümüz boyunca göremeyiz. Şahsen göremem, çünkü ben asla karşımdakini göz göre göre küçük düşürüp bundan hastaca zevk alamam, yapamam yani..
Yine bir arkadaşımın yabancı uyruklu eşi ile evlendikten kısa süre sonra bir yemek verdiler, yabancı eşin yorumu bence gayet yerindeydi ama şimdilerde adamla kimse görüşmek istemiyo karılarımıza kötü örnek oluyorsun diye
'Bu Türk erkekleri bu kadar ilgiyi saygıyı hak edicek ne yapıyor?' diye.. Şimdi gel de adama aslanım beee diyip hakkını verme.. Yalan mı? Tamam pek çok fedakar, özünde dört dörtlük olan eşleri sevgilileri tenzihen konuşuyorum, peki ya geri kalanı? Yaptığı asli (!) görevler haricinde (ki kimisi ona bile tepkisiz ya) kadınına minnet etmeyen, umursamayan, kafasını televizyondan/internetten- kaldırıp sözde sevdiğinin gözünün içine bakmayalı yıl olmuş adamlar sevgililer günü doğumgünü yılbaşı o günü bu günü yetti bi bitmediniz a.q. nağraları atıyorlar ya en çok onlara kıl oluyorum! Pezevenk neyin kıymetini bildinki alıcağın kıçı kırık bi gül battı ha?
Üh! Amma saydırmışım yalnız :) Bu yazıyı yazmama sebep olan şirketimizin temizlik elemanlarından çok sevdiğimiz ablanın gözündeki o bıkkın yorgun yalnız ifadesi ve kocasına sessiz sessiz isyan edişidir. Ekmek parası için tanımadığı insanların çöpünü döküp, pisini kirini temizleyip 3 çocuğuna bakabilmek için kendini yırtışına şahidiz işte her Allahın günü.. Elinde avcunda ne varsa alıp ata eşşeğe basan şerefsiz kocası keşke şu an karşımda olsa, keşke.Böylesine beş para etmez bu adamın karısı ise hala bugünün sevgililer günü olduğunu unutmamış, o hanzodan hala bir güleryüz şefkat bekliyo canım benim bugün en çok senin sevgililer günün kutlu olsun. O ayıdan medet umdurmadık aldık çiçeğimizi aldık pastamızı Nil Karaibrahimgili açtık tek taşımı kendim aldım tek başıma kendim taktım girmesinler havayaaaaaa diye böğürdük sonrada sessizce dağıldık :)

Günümüz kutlu olsun kızlar öpüyorum.











4 yorum:

  1. Anaçlığın var valla Zirzop hatun. Ne kadar samimi dillisin sen. Ara ara rastlar yazılarını tararım uzun zaman olmuş uğramayalı/yazmayalı vallahi alıp çık hatun basın açıklaması yap dedirtecek kadar haklısın her kelimenle.

    Sevgiler!
    Saygılar !

    YanıtlaSil
  2. Saygıyla eğilip haklı gururumu sömürüyorum izninizle :)) ( ehe..şımardım galibaağğ)
    Yine gel hep beklerim

    YanıtlaSil
  3. "Ne kadar hırçın, ne kadar kaba, ne kadar bencil olursan o kadar el üstünde tutulup prim yapıyorsun, valla bak şaka değil bu..
    Etrafımdaki bütün mutlu kadınlar kocalarına/sevgililerine ite köpeğe davranır gibi davranıyorlar ama gördüğü ilgiyi, jesti sen ben ömrümüz boyunca göremeyiz" Aynen görüyorum ya! Sürüden mi olsaydık keşke

    YanıtlaSil